"OSVIJEŠTENA IGRA"
NEDIREKTIVNA TERAPIJA IGROM
Naša prisutnost je ono što je djeci potrebno. Ako jednostavno svjedočimo djetetovim osjećajima, dopuštajući mu da prihvati što doživljava i ne pokušavajući mu odvratiti pažnju ili ga nagovoriti da krene dalje, podučavamo ga umijeću samopromišljanja. Shefali Tsabary

ŠTO JE
"OSVIJEŠTENA IGRA"?
Glavna ideja ovog pristupa je ostvarivanje potpune prisutnosti s djetetovim trenutnim iskustvom. Što to znači? To podrazumijeva da odrasla osoba biva prisutna za dijete, njegove emocije i iskustvo onakvim kakvi jesu, ne pokušavajući promijeniti ih, pri čemu mu pomažu terapeutske vještine samopromatranja. One uključuju svjesnost vlastitih misli i osjećaja, te suzdržavanje od tzv.projiciranja (prebacivanja) istih pri interakciji s djetetom. Pored toga, naglasak je na praćenju potreba u pozadini djetetovog ponašanja.
ZAŠTO JE OVA IGRA DRUGAČIJA OD OBIČNE?
Vrlo je izazovno ostati nepristran pri interakciji s djetetom, zbog čega nerijetko igra u svojem nerafiniranom obliku obojanom slobodom i kreativnošću može posredstvom odraslih skliznuti u poučavanje, procjenjivanje, kritiziranje, moraliziranje, kontroliranje.
Kada djeca imaju priliku i mogućnost izraziti svoje želje, impulse, brige i napetost u posebnom okruženju, te se osjećaju prihvaćeno i shvaćeno, manje su šanse da guraju granice u drugom okruženju. (Van Fleet, 2010)
GLAVNI CILJEVI
"OSVIJEŠTENE IGRE" :
• prepoznati potrebe djeteta i zadovoljiti ih
• omogućiti sigurno prorađivanje emocija djeteta
• poticati i razvijati pozitivnu sliku o sebi
• osnažiti i proširiti kapacitet djeteta za: toleranciju frustracije,
samoregulaciju,
samostalno rješavanje problema
• utjecanje na psihološku otpornost djeteta
kako se postiže
potpuna prisutnost
u igri?
• empatičkim reflektiranjem emocija, ponašanja i misli djeteta
• empatičkim slušanjem
• praćenjem emocionalnih potreba djeteta iz trenutka u trenutak
• svjesnošću o vlastitoj i djetetovoj neverbalnoj komunikaciji
• uživljavanjem u aktivnosti, igre i uloge koje dijete odabere
• odsutnošću procjenjivanja, educiranja, moraliziranja
• izostankom nametanja vlastitih potreba i emocionalno misaonih sadržaja